travelacademy.reismee.nl

Yes! We zijn weer op pad!

Beste lezers,

Drie jaar na de laatste reis hebben we toch weer een reis kunnen organiseren. Aan het begin van het schooljaar hadden we nog de hoop dat er wellicht toch weer een reis naar het buitenland mogelijk zou zijn. In de herfst bleek dit dan toch weer wat verder weg en besloten we om in Nederland te blijven. We hebben de schouders er onder gezet en gezamenlijk een vakantiepark in Ommel een aantal chalets gehuurd. Ondanks dat het nog even spannend was vorige week of we echt wel weg konden, waren we vanmorgen blij om om 9:15 uur in de busjes te stappen.

Na een tussenstop bij Apeldoorn konden we door naar het park rijden. Nadat we het het huisje bekeken hadden en de kamers verdeeld waren hebben we het park verkend. Er zijn hier wel wat leuke plekjes te vinden waar we heerlijk onze energie kwijt kunnen. Na de verkenning heeft een deel boodschappen gedaan en een deel is wezen zwemmen. Daarna moesten de leerlingen zelf koken, ookal moesten we dit meerdere keren aangeven dat ze dit zelf moesten doen. Op het menu stonden heerlijke broodjes hamburger met sla en komkommer.

Na het eten moest er afgewassen worden. Nadat alles netjes en aan de kant was, mochten de leerlingen genieten van een vrije avond op het park. Ze zijn gaan springen op het springkussen.

Al met al een geslaagde eerste dag.

Tot morgen!

Meneer Dijkhuis en Mevrouw Van der Mossel

Nieuwe kansen

Na het vreemde jaar rondom Corona, is een nieuwe groep enthousiaste leerlingen begonnen met het plannen, zoeken en organiseren van een nieuw Travel Academy verhaal. Het is even afwachten hoe dit jaar zal gaan verlopen. Daarom hebben we besloten om dit jaar niet voor een groot buitenlands avontuur te gaan. We gaan kijken wat de mogelijkheden binnen Nederland zijn. Zo zijn we iets minder afhankelijk van andere landen en regeringen. We zijn al voor de tweede keer fanatiek aan het zoeken en hebben hiervoor ook al parken en organisaties benaderd.

We hopen er dit jaar toch weer een mooi jaar en een mooi avontuur van te maken. Over een aantal weken hopen we bekend te maken waar we dit jaar heen zullen gaan.

Groetjes

De travellers

It is net oars

Vanmorgen kreeg ik een *pling* op mijn telefoon. Het was een melding van mijn agenda. Er stond een afspraak gepland. Toen ik keek was het "Travel reis Denemarken". Dit was natuurlijk een bericht wat je in deze tijd liever niet had gelezen. In alle drukte en door de iets minder aanwezige structuur vergeet je soms al gauw wat voor datum het eigenlijk is. Dit was de dag waarop we zouden vertrekken naar ons vertier in Haderslev.

Waar we in het begin van het Corona-tijdperk nog hoopten op versoepelingen vanaf 1 mei, werd eens te meer duidelijk dat deze beperkingen al erg lang aanhouden. Enkel het mooie weer kan toch nog enigszins de pijnlijke wond helen.

We hebben te vroeg gejuicht. Voorafgaand aan de open dag hebben mevrouw Van Elst en ik samen het land Denemarken al opengekrabd op onze kras-wereld-kaart. Dit zou een mooi document worden waarop men in één oogopslag kan zien waar de leerlingen van Travel Academy zijn geweest. Om hem up to date te houden hebben we Denemarken toen dit land al zichtbaar gemaakt. Helaas is het niet anders en zitten we nu nog steeds in Friesland. Dit is natuurlijk een teleurstelling voor de leerlingen maar ook zeker voor de docenten die mee zouden gaan.

Eens te meer weten we nu hoe belangrijk eigenlijk de gezondheid van mensen is. Een virus heeft de hele wereld al een aantal maanden in de macht.

It is net oars...

We hopen dat een ieder gezond door deze periode mag komen en hopen toch ook dat we volgend jaar toch weer een reis kunnen maken. Zonder reismogelijkheden is de talentstroom Travel Academy niet wat het moet zijn.

Een teleurgestelde docent Travel Academy

Voorbereidingen op de nieuwe reis

Heel Europa is in de ban van het COVID-19 (Corona) virus. Dit kan de groep Travellers echter niet stoppen om toch goede hoop te houden om in mei naar Haderslev (Denemarken) te vertrekken. Inmiddels krijgt het draaiboek al vorm en hebben we zelfs al contact gehad met Legoland in Billund. Gelukkig kon de mevrouw aan de lijn ook Nederlands, wat het makkelijker maakte om te praten en onze vragen te stellen. Wel waren we een beetje verbaasd dat diegene in het Nederlands opnam en dachten we dat we het verkeerde nummer hadden ingetoetst.

We hebben goede hoop dat we eind mei toch naar Denemarken kunnen reizen en zullen daar ook op inzetten. We proberen de komende weken de laatste hand te leggen aan het draaiboek en een presentatie voor te bereiden voor de ouders.

Over een tijdje zullen we weer een update plaatsen.

de Travellers

Nieuwe locatie bekend

Het is alweer een tijdje geleden dat Travel Academy iets gepost heeft over de talentstroom. Dit jaar is er een nieuwe groep gestart met het organiseren en plannen van een reis. Hierover hebben de leerlingen al gemerkt dat er wel het één en ander bij komt kijken als je binnen een budget moet blijven.

Met trots presenteren wij de nieuwe locatie. Dit jaar zullen wij van 25 t/m 28 mei naar Haderslev reizen. Dit is een plaats in Denemarken. Intussen is de groep al druk bezig met het bekijken van de mogelijkheden op deze locatie.

In deze blog zullen we jullie ook dit jaar weer op de hoogte houden van de ontwikkelingen rondom deze Talentstroom onder het mom van Levensecht Leren!

Binnenkort meer informatie!

Dag 5

Toen we vanmorgen wakker werden regende het. Op deze manier konden we al acclimatiseren voor het weer in Nederland. Na 84 stokbroden gingen we op pad naar huis. Vandaag stond alles in het teken van de terugreis.
Na het ontbijt vertrokken we richting Montpellier. Daar hebben we eerst de auto's ingeleverd en daarna zijn we naar het vliegveld.
Op de heenweg hadden de leerlingen nog een beetje hulp nodig, maar vandaag hadden ze allemaal optijd de koffers ingepakt en konden zelfstandig door de douane. Wanneer het even niet lukte hielpen de leerlingen elkaar. Hiervoor hoefden de docenten niet meer te helpen. Eenmaal door de douane moesten we nog even wachten op het vliegtuig. Uiteindelijk konden we pas wat later vertrekken waardoor we een klein beetje vertraging hadden.

Op de terugweg hebben een aantal nog bij de Mc Donalds een eetpauze ingelast. Daarna zijn de leerlingen allemaal thuisgebracht.

We hebben een fantastische week gehad en vinden het fijn dat er zoveel belangstelling was voor onze blog.

Mevrouw Van Elst, Mevrouw Wieling, Meneer Dijkstra en Mevrouw van der Mossel

Dag 4

Hallo allemaal,

Nadat we wederom 21 stokbroden hebben gehaald hebben we weer lekker ontbeten. Dit keer konden we gelukkig uitslapen tot 9:15 uur.

Om 10 uur vertrokken we naar Vallon pon d'Arc. Daar zijn we eerst het stadje in geweest om souveniertjes en een ijsje te kopen. Daarna gingen we naar de rivier de Ardèche. Daar hebben we eerst gepicknickt.

Bij de rivier konden we eerst genieten van het uitzicht en foto's maken. Daarna hebben sommigen van ons gezwommen. Kaylee en Melissa volgden als eerste meiden het voorbeeld van mevrouw Van Elst. Zij zwommen naar de overkant. Daarna volgden er nog andere leerlingen die ook de uitdaging aangingen om naar de andere kant van de rivier te zwemmen.

Nadat we bij de rivier waren hebben we nog een korte stop gehad bij de winkel. Daar hebben we nog wat lekkers gekocht.

Toen hebben we de toeristische route terug naar het park genomen. Hierbij hebben we ontdekt dat mevrouw Wieling nooit weer vooraan moet rijden.

Toen we weer in het park waren gingen we nog even zwemmen in het zwembad. Daarna gingen we pannenkoeken bakken.

Vanavond gaan we onze spullen inpakken en misschien nog een spelletje spelen. Morgen vliegen we namelijk weer terug.

Groetjes huisje 17 (Liza, Tialda, Leah, Melissa, Kaylee, Mevrouw Wieling en mevrouw Van der Mossel)

Dag 3

Vanmorgen ging om half 8 de wekker om om kwart over 8 te ontbijten. Na het ontbijt zijn we in de auto's gestapt om naar het strand in Le Grau du Roi te gaan. Iedereen kreeg de keuze om of eerst naar de winkeltjes te gaan of eerst op het strand te blijven. Daarna werd dat geroulleerd.

Toen we op het strand lagen maakten we kennis met onze nieuwe vriend: Merci, de zeemeeuw (ook wel zeemok genoemd). Merci was helemaal verhongerd. Daarom heeft Krystian hem 5 kleine stukjes stokbrood gegeven, die met volle moed door Merci werden opgegeten.

In het stadje waren leuke winkeltjes. Ook hebben we churros geproefd en een lekker ijsje gegeten. Wanneer je op het strand bleef kon je beachvolleyballen, zonnebaden of zwemmen in de zee. In het stadje was een mooie haven met een leuke boulevard die we hebben bekeken. Daar was een beeld van zand gemaakt in de vorm van een Star Wars figuur.

Na een aantal uur op het strand te hebben doorgebracht, hebben we nog wat boodschappen gedaan bij de Lidl. Na de boodschappen zijn we doorgereden naar Alès. Daar zijn we naar de Mc Donalds geweest om een hapje te eten.

Kortom wederom een goede en mooie dag. Onder het kopje foto's kunnen jullie per dag de foto's bekijken.