travelacademy.reismee.nl

It is net oars

Vanmorgen kreeg ik een *pling* op mijn telefoon. Het was een melding van mijn agenda. Er stond een afspraak gepland. Toen ik keek was het "Travel reis Denemarken". Dit was natuurlijk een bericht wat je in deze tijd liever niet had gelezen. In alle drukte en door de iets minder aanwezige structuur vergeet je soms al gauw wat voor datum het eigenlijk is. Dit was de dag waarop we zouden vertrekken naar ons vertier in Haderslev.

Waar we in het begin van het Corona-tijdperk nog hoopten op versoepelingen vanaf 1 mei, werd eens te meer duidelijk dat deze beperkingen al erg lang aanhouden. Enkel het mooie weer kan toch nog enigszins de pijnlijke wond helen.

We hebben te vroeg gejuicht. Voorafgaand aan de open dag hebben mevrouw Van Elst en ik samen het land Denemarken al opengekrabd op onze kras-wereld-kaart. Dit zou een mooi document worden waarop men in één oogopslag kan zien waar de leerlingen van Travel Academy zijn geweest. Om hem up to date te houden hebben we Denemarken toen dit land al zichtbaar gemaakt. Helaas is het niet anders en zitten we nu nog steeds in Friesland. Dit is natuurlijk een teleurstelling voor de leerlingen maar ook zeker voor de docenten die mee zouden gaan.

Eens te meer weten we nu hoe belangrijk eigenlijk de gezondheid van mensen is. Een virus heeft de hele wereld al een aantal maanden in de macht.

It is net oars...

We hopen dat een ieder gezond door deze periode mag komen en hopen toch ook dat we volgend jaar toch weer een reis kunnen maken. Zonder reismogelijkheden is de talentstroom Travel Academy niet wat het moet zijn.

Groetjes,

Een teleurgestelde docent Travel Academy