travelacademy.reismee.nl

Dag 5, de terugreis

Beste lezers,

Vandaag was het dan alweer tijd voor de terugreis. Gisteravond hebben we het meeste al ingepakt en redelijk klaargemaakt voor vertrek. Vanmorgen moesten de puntjes nog wat op de i worden gezet. Dit hebben we dan ook gedaan. Eerst hebben we alles nog netjes gemaakt en toen hebben we weer ontbeten. Dit was de 4e keer op rij dat dit buiten in het mooie weer van. Dit hebben vooral de meiden gedaan. De jongens ontbeten vooral binnen. Vandaag moesten we ook een broodje smeren voor de lunch omdat we een plekje zouden zoeken om te picknicken.

Uiteindelijk konden we om 10 uur vertrekken. Dit moest ook van de organisatie. De eerste trip was ongeveer 2 uurtjes rijden. Ik had verwacht dat er wel wat vakantiedrukte zou zijn door het aanstaande lange weekend, maar dit bleek wel wat mee te vallen. We moesten namelijk wel bij een aantal knooppunten voorbij. Gedurende de hele week hebben we echter steeds het geluk gehad dat de file in de andere richting stond. Dit was vandaag ook het geval. Dit scheelt natuurlijk enorm.

Na het eerste stuk kwamen we aan bij het natuurgebied "De Zwarte Dennen", vlak bij Meppel. Daar was een meertje met een strandje. Daar stonden ook picknicktafels. Hier hebben we even pauze genomen en onze broodjes opgegeten. Daarna zijn we doorgereden naar Sint Annaparochie.

Ik vond het erg gezellig in ons busje. Yannicka, Iris en ik hebben de hele reis met mij heerlijke meezing hits opgezet en mee geblèrd. Dat wilde ik zodat we een gezellige rit naar huis hadden. Uiteindelijk zaten we bijna allemaal in het busje te zingen en te dansen.

Als docent ben ik blij dat we eindelijk weer een week weg konden gaan. De leerlingen hebben zelf gekookt, zelf schoongemaakt, zelf de afwas gedaan, maar ook zelf de accommodatie uitgezocht en het programma in elkaar gezet. Hier en daar was een kleine aanpassing nodig, maar al met al was het een hele geslaagde week. Nu gaan wij allemaal genieten van dit lange weekend en lekker bijslapen. We hebben het ontzettend gezellig gehad en zijn blij dat we dit hebben mogen doen. Ook was het heel leuk dat onze blog vaak is gelezen en ook veel reacties zijn gekomen. Bedankt daarvoor!

Groetjes namens alle travelkinderen,

Mevrouw Van der Mossel

PTN

Het was weer een feestje om alle avonturen te mogen lezen. Goed weekend!

Wendy

Wat leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen! Bedankt en een lekker (bijkom)weekend.

Mirjam

Leuk om de berichten te lezen en de foto's te zien. En wat fijn dat het zo'n geslaagde week is geweest!

Eelco Bruinsma

Prachtig dat jullie dit avontuur weer nieuw leven in hebben geblazen.
En aan de "plaatjes" zie ik dat het weer genieten was !
Zowel voor de leerlingen als de docenten.

Travel Academy een fantastische Talentstroom !