travelacademy.reismee.nl

Dag 1, de turbulente heenreis!

Daar gingen we dan, op naar Frankrijk! Mevrouw de Vries ging gelijk met Yvon, Isa, Doreen en Wiktoria richting Frankrijk, meneer Houtsma ging even een andere route nemen met het busje. Maar of dat nou een goed idee was.. De eerste groep waren om 17:15 uur zonder problemen in het mooie huisje. Even gegeten en toen de hele avond lekker de jacuzzi in. Maar de andere groep waren België nog niet uit en toen hield ineens de auto ermee op.

Daar stonden ze dan, aan de kant van de snelweg. Dat was wel even schrikken. Ze stonden achter de vangrail en meneer Houtsma bleef bij de auto en belde met de ANWB, verhuurbedrijf en politie. Toen de wegenwacht er kwam zijn ze meegenomen naar de garage. Maar bij de garage werd er niks gedaan, auto op slot en toen stonden ze er. Wat nu? Uiteindelijk hebben ze de taxi genomen naar het centrum en zijn ze gaan eten bij de Pizza hut in Libramont Chevigny. Het verhuurbedrijf uit Ferwert is naar Libramont gereden om een ander busje te komen brengen. Deze kwam uiteindelijk rond 1 uur in de nacht op het parkeerterrein van de Pizza hut. Tot die tijd hebben ze dus moeten wachten in het dorp. Van de eigenaar van de Pizza hut mochten ze op het terras blijven zitten. Om de tijd een beetje te vullen hebben ze nog wat rondjes gelopen.

Dus eindelijk in het busje weer onderweg, rond 5 uur in de ochtend kwamen ze allemaal aan. Even de spullen in de kamers doen en toen lekker gaan slapen.

Meneer Houtsma en ik willen nog even zeggen dat we ontzettend trots zijn op iedereen, hoe ze hiermee om zijn gegaan! Ze zijn allemaal heel rustig gebleven wat echt knap is, want dit was niet leuk.

Morgen gaan we lekker rustig aan doen, het mooie weer opzoeken.

Groetjes M. de Vries

Jellie

Dit is een reis om nooit meer te vergeten (niet omdat het zo leuk was) maar wat heeft iedereen het goed gedaan. En meneer Houtsma die alles goed geprobeerd heeft op te lossen. Heel veel plezier allemaal!
P.S. hoeveel personen passen in de jacuzzi?

Karin

Wat een vervelend begin van de mooie trip. Fijn dat het uiteindelijk allemaal goed is afgelopen. Nu iedereen 'te plak', maak er nog wat moois van met elkaar!