travelacademy.reismee.nl

Dag 2

Hallo allemaal,

Om 8 uur werden we wakker gemaakt om ons aan te kleden en klaar te maken voor de wandeltocht die we gingen maken. Eerst gingen we lekker ontbijten. Hiervoor hebben mevrouw Wieling en mevrouw Van der Mossel echte franse baguettes gehaald.

Na het ontbijt wilden we erg graag vertrekken, maar we moesten eerst nog een paar dingetjes regelen bij de receptie.

Nadat alles geregeld was, konden we beginnen met de wandeltocht. Gelukkig hielp Google ons om de goede weg te vinden.

Eerst klommen we heel hoog de berg op, wat erg stijl en zwaar was. Op het hoogste punt gingen we van betonpaden over naar paden die van stenen waren die allemaal los lagen. Uiteindelijk kwamen we in een oud, verlaten dorp aan (vont vive, bij de berg la chastelas). Om in de gebouwen te komen, konden we geen goed pad vinden. Uiteindelijk zijn we door een raam geklommen om meer van het dorp te zien. Daar hebben we oude gebouwen, een theater, een kerker en vleermuizen gezien. Uiteindelijk vonden we vanuit het dorp een goed pad om weer naar het park te lopen.

Toen we in het park waren, hebben we eerst geluncht. Na de lunch hebben we ons omgekleed om naar het zwembad te gaan. Daar hebben we de hele middag gezwommen. Het water was heel erg koud, maar toch hebben we allemaal gezwommen. De echte kanjers zijn van de wildwaterbaan af geweest. Ook is een groot deel aan het lummelen geweest.

Na het zwemmen hebben we macaroni met heel veel groente gemaakt. Dit viel erg in de smaak.

Na het eten hadden we vrije tijd. Een aantal waren aan het chillen en andere waren spelletjes aan het spelen.

Het was een geslaagde (lees perfecte) dag.

Groetjes huisje 16 (Bregt, Harriët, Sita, Sigrid, Delyshia en Daniëlla)

Dag 1

Vandaag om 8:20 uur zijn we vertrokken naar Rotterdam Airport. Vanaf daar gingen we vliegen naar Montpellier. De vliegreis was 1,5 uur, maar dat was zomaar voorbij. We zijn allemaal goed en snel door de douane gekomen.

Na de vlucht gingen we de busjes huren, maar dit ging niet helemaal vlekkeloos. Toen we eindelijk de auto's hadden, reden we naar de Lidl in Nîmes. Daar hebben we boodschappen gedaan. Daarna reden we naar het park. Inmiddels was het 19:15 uur en de receptie was dicht. Toen moesten we even wachten. Toen er iemand was, konden we inchecken en naar de huisjes toe. Daar hebben we hamburgers gebakken voor een broodje hamburger.

Na het eten hebben we een rondje over het park gelopen. Daarna was het tijd om de bedden op te maken en te gaan slapen. Morgen zullen we weer een verslag schrijven.

Groetjes uit huisje 17 (Liza, Leah, Tialda, Kaylee, Melissa, mevrouw Wieling en mevrouw Van der Mossel)

Aftellen is begonnen

Beste lezers,

In onze vorige blog schreven we dat de voorbereidingen klaar zijn. Het draaiboek is klaar, dus de reis is georganiseerd.

Na twee weken vakantie is het aftellen begonnen! Volgende week om deze tijd gaan we onze koffers inpakken en heel vaak controleren of we alles mee hebben.

Helaas werden we voor de vakantie opgeschrikt door het bericht dat mevrouw Smit naar het ziekenhuis moest. Helaas mag zij niet meevliegen naar Frankrijk. Dit vinden we erg jammer. Mevrouw Wieling (die ook Frans spreekt) gaf gelijk aan dat zij wel met ons mee wil. Hier zijn we natuurlijk erg blij mee.

In de komende les zullen we nog regels met elkaar afspreken. Maandag 13 mei zal ons avontuur dan gaan beginnen. We hopen natuurlijk op heel mooi weer.

Au revoir!

Voorbereiding is klaar

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we de laatste voorbereidingsles gehad van travel. Hier hebben we het draaiboek nog eens dorgenomen en de laatste puntjes aangepast. Het draaiboek is nu klaar en de reis is voorbereid. We zitten nog wat te puzzelen met het vervoer heen en terug. Hiervoor hebben we een apart documentje gemaakt met een overzicht hoe we dan moeten reizen.

De voorbereidingen zijn nu klaar. We zijn klaar om op reis te gaan. Na de vakantie zullen we nog een workshop Frans krijgen van mevrouw Smit.

Afgelopen woensdag hebben we de ouderbijeenkomst gehad. Mats, Anton en Hedzer hebben een prachtige presentatie gehouden voor de ouders en de directie. Hierin hebben ze verteld wat we gaan doen.

Nog een aantal weken en dan gaan we op pad!

Groetjes

Bijna klaar

Beste lezers,

Het draaiboek is bijna klaar. De schema's zijn klaar. Volgende week gaan we de puntjes op de i zetten. Woensdag hebben we een ouderavond waarin we het programma aan de ouders gaan vertellen. Deze presentatie is ook door de leerlingen gemaakt en deze zal ook door de leerlingen worden gegeven.

Volgende week hopen we nog eens contact te hebben met Pierre et Vacances. Daar moeten we onder andere nog vragen of de jongens een normale zwembroek aan mogen en om te regelen dat de huisjes naast elkaar komen te staan. Daarnaast gaan we nog eens kritisch kijken naar de indeling en hopen we dat er nog wat ouders zijn die ons willen brengen of halen. Dit hopen we woensdag direct te kunnen regelen met alle ouders.

Verder is er niet veel nieuws. Na de ouderavond hebben we nog één les. Die week erna is het toetsweek en dan is het Goede Vrijdag. Met Pasen hebben we twee weken vakantie en dan is het nog 1 week tot de reis gaat beginnen. In die week zal mevrouw Smit de groep een workshop Frans geven.

Met dit prachtige weer gaan we nu het weekend in. Met zulk weer krijgen we al helemaal zin in onze reis.

Au revoir!

Programma is bekend!

Beste lezers,

Vandaag hebben we een hele slag geslagen tijdens de travel-les. Het programma is bekend. Volgende week gaan we ons er nog een beetje meer in verdiepen om de puntjes op de i te zetten. Op de maandag gaan we al vroeg naar Rotterdam. Zo zorgen we er in ieder geval voor dat we vroeg genoeg op het vliegveld zijn. Na de vlucht kunnen we de auto's bij het vliegveld ophalen en rijden we naar het park. In de avond zullen we het park en de omgeving eromheen met elkaar gaan verkennen.

Op de dinsdag gaan we een wandeling maken in La Chastelas. Dit is vlak bij ons verblijf. De middag zullen we doorbrengen in het park. Hier gaan we dan met elkaar zwemmen of andere leuke dingen samen doen.

Op de woensdag gaan we een stukje rijden. Wie wil, mag even gaan winkelen. Wie dat niet wil gaat iets langer slapen en gaat dan in één keer naar de kust. Dan gaan we er een heerlijke stranddag met z'n allen van maken, waarbij we lunch mee gaan nemen en met elkaar een strand-picknick gaan houden.

Op de donderdag gaan we de bergen in. Ons park zit dicht bij de bergen en we willen natuurlijk ook genieten van het mooie uitzicht. We zullen die dag al in de morgen op pad gaan en picknicken op een mooi punt met elkaar. In de middag zullen we dan weer naar het park teruggaan. We gaan dan alvast onze koffers inpakken en hopen dat er een barbecue beschikbaar is bij de huisjes. Op die manier hopen we onze reis gezellig met elkaar af te sluiten.

Op de vrijdag vliegen we pas in de middag weg, maar we hebben gehoord dat Montpellier een bijzondere stad is. Die willen we natuurlijk graag bekijken. Dat gaan we die ochtend dan ook doen. Rond lunchtijd zullen we dan naar het vliegveld gaan, zodat we daar ook weer ruim op tijd zijn.

Vandaag hebben we ook nog gehoord dat meneer Dijkstra met ons mee gaat en mevrouw Smit heeft even kennis gemaakt met de groep. Mats, Anton en Hedzer zijn al druk bezig met het voorbereiden van de ouderbijeenkomst. Deze zal gehouden worden op 3 april. De jongens zullen tijdens de ouderbijeenkomst de travel-groep vertegenwoordigen. Zij zullen de ouders dan ook gaan vertellen wat wij gaan doen tijdens die week.

Voor nu eerst wel weer genoeg nieuws. Helaas kunnen we nog geen concreet nieuws melden van de mailing met de omroepen. Wel zijn er al veel reacties gekomen op ons mailtje.

Tot volgende week!

De travellers

Reacties van de omroepen

Hallo allemaal,

Vandaag was er weer een les van Travel. Tijdens die les zijn we verder gegaan met de voorbereidingen op onze reis. De grove planning is klaar, maar nu gaan we deze planning steeds concreter maken door bijvoorbeeld de routes op te zoeken of te bepalen wat we gaan eten.

Daanaast hadden we aan het begin van de les goed nieuws. Vorige week heeft mevrouw Van de Mossel verchillende omroepen benaderd, zoals ook in de vorige blog te lezen is.

Omroep Max was de eerste die gereageerd heeft. Zij hebben de mail doorgestuurd naar “Tijd voor Max”. Daarna kwam Human die het een erg leuk project vonden en ze vinden het erg jammer dat het een kleine omroep is. Hierdoor moeten er keuzes gemaakt worden en dit paste niet in hun programma’s.

Na Human kwam de BNN met een reactie. Zij gaven aan het een leuk vak te vinden en gaven een mailadres door waar we het idee heen konden sturen. Dat hebben we dan ook gedaan en hiervan krijgen we een reactie wanneer er intern over gesproken is.

Vandaag kwam daar ook nog eens de KRO-NCRV bij. Zij vroegen voor welke programma’s wij dit in gedachten hadden en datp hebben we in de klas besproken en een antwoord geschreven. We hebben als voorstellen voor Jinek en Zapplive gekozen.

Als kers op de taart vroegen we ons af hoe we aan iemand kunnen komen die bij een omroep werkt. Toen dachten we gelijk aan Hantamu Emke de Hoop uit Wommels. Aangezien hij fanatiek kaatser is, vroegen we ons af of meneer Steneker misschien wel eens contact met hem heeft. Dit bleek ook af en toe zo te zijn. Wij hebben de mail ook maar meneer Steneker gestuur en hij gaat het naar Habta u sturen. Wie weet, kunnen we er op deze manier onze reis bekend maken.

Wij vinden het nog steeds heel bijzonder, dat wij deze reis bij travel gaan maken en willen dit graag delen. We wachten het af!

De Travellers

Wat hebben we tijdens de les gedaan?

Beste lezers,

Vandaag hebben we een flinke slag geslagen. Het draaiboek krijgt steeds meer vorm en we hebben in grove lijnen het programma rond.

Vorige week hebben we jullie al verteld dat we de publiciteit op willen zoeken. Toen hebben we het Jeugdjournaal al aangeschreven. Tot op heden hebben we daar helaas geen reactie op mogen ontvangen, maar.......

We proberen het vaker. We hebben meerdere omroepen aangeschreven. Hier is Omrop Fryslan één van.

Naast Omrop Fryslan zijn er ook berichten gestuurd naar Hart van Nederland, ZAPP, AVROTROS, BNNVARA, EO, Human, KRO-NCRV, NOS, NTR, Omroep Max, PowNed, VPRO en WNL.

We hopen natuurlijk dat één van deze omroepen zal reageren. Hiervoor hebben we onder andere het argument gebruikt dat DIT ook voortgezet onderwijs is en niet alleen die (negatieve) nieuwsberichten van de laatste tijd. De komende tijd zullen we wellicht nog andere omroepen of programma's gaan proberen te benaderen. Wij willen ons avontuur erg graag delen.

De komende weken staat vooral nog in het teken van de voorbereidingen. Mevrouw Smit zal ons nog wat Frans gaan leren tot we weg gaan en het draaiboek moet volledig ingevuld zijn, zodat we weten wat we wanneer en hoe gaan doen.

Voor deze week was het dit weer. Volgende week hopen we meer nieuws te hebben!